У наземному і підземному громадському транспорті запровадять єдиний квиток

Київська міська держадміністрація планує, що єдиний електронний квиток у комунальному транспорті столиці буде введений до кінця цього року.

Як повідомили УНІАН в прес-службі Київської міської держадміністрації, про це сказав заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.

Відео дня

Він поінформував, що визначено переможця конкурсу із залучення інвестора до проекту «Електронний квиток», ним визнано ТОВ «Альфа-пей термінал».

За словами Р.Крамаренка, інвестор має створити єдину загальноміську автоматизовану систему для оплати проїзду та обліку пасажирів у наземному та підземному міському пасажирському транспорті. Зокрема, адаптувати до електронного квитка 650 турнікетів у метрополітені, 232 термінали з продажу одноразових квитків та встановити 300 терміналів для поповнення карток. А у наземному транспорті – встановити 4,5 тис. валідаторів, 700 POS-терміналів та 300 терміналів продажу карток.

«Термін дії інвестиційного договору складає 10 років. Відповідно до умов договору, перший етап впровадження електронного квитка має бути завершений до кінця 2013 року, а другий – у першій половині 2014 року. Переможець конкурсу інвестує у проект 120 мільйонів гривень та сплачує 3 мільйони гривень до міського бюджету на розвиток інфраструктури.

Інвестор отримуватиме незначний відсоток від зібраної виручки в міському пасажирському транспорті міста Києва після впровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів», – прокоментував Р.Крамаренко.

Він зазначив, що після впровадження цього проекту обсяг зібраної виручки може зрости на третину.

За даними Європейського банку реконструкції та розвитку, у містах Західної Європи, таких як Лондон, Берлін, Барселона, втрати при зборі виручки складають 2-3%, Східної Європи – у Празі, Варшаві, Братиславі – 3-7%. При цьому у Києві ці втрати складають 25-30% через використання паперових квитків, людський фактор та відсутність автоматичного обліку пільговиків. Електронний квиток дозволяє контролювати фінансові потоки на всіх етапах – випуск квитка, час, коли його придбали, та час, коли його використали. Це дозволить зробити системний аналіз пасажиропотоку та оптимізувати парк перевізників, зазначають в КМДА.